Zarządzenie Nr 19/06/2023 Rektora AEH z dnia 26 czerwca 2023 roku w sprawie procedury realizacji grantów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
dodano: 11.07.2023Zarządzenie Nr 19/06/2023
Rektora Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie
z dnia 26 czerwca 2023 roku
w sprawie procedury realizacji grantów
współfinansowanych ze środków zewnętrznych
Na podstawie §23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
-
Niniejsze zarządzenie ma na celu zapewnienie poprawności dysponowania środkami publicznymi na badania naukowe, usprawnienie obiegu dokumentów oraz szybką identyfikację kosztów przypisanych do zadań realizowanych w ramach grantów badawczych.
-
Każdy pracownik badawczo-dydaktyczny (dalej „Wnioskodawca”), który planuje złożyć wniosek grantowy, przesyła informację o swoim zamiarze na adres e-mail: granty@vizja.pl w przedmiocie po ogłoszeniu konkursu lub podjęciu takiego zamiaru. Wzór informacji stanowi Załącznik nr 1do niniejszego zarządzenia.
-
Rektor wraz z Prorektorem ds. nauki dokonują oceny wstępnej projektu wniosku o grant i wydają decyzję (pozytywną lub negatywną) w przedmiocie jego złożenia.
-
Specjalista ds. rozliczeń grantów prowadzi rejestr złożonych wniosków grantowych.
-
Wnioskodawca, który uzyskał decyzję pozytywną w przedmiocie złożenia wniosku grantowego, przesyła gotowy do złożenia wniosek na adres e-mail: granty@vizja.pl w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed upływem terminu zamknięcia naboru wniosków do udziału w konkursie.
-
Po pozytywnym zatwierdzeniu wniosku grantowego, Prorektor ds. nauki podpisuje wniosek i składa do instytucji finansującej (poprzez ePUAP) i/lub odsyła go Wnioskodawcy do złożenia.
-
W przypadku uzyskania finansowania grantu, Wnioskodawca jest zobowiązany przedłożyć umowę (przez siebie podpisaną, o ile jest to wymagane) z instytucją finansującą, Prorektorowi ds. nauki, nie później niż 7 dni roboczych przed upływem terminu do jej złożenia w instytucji finansującej.
-
Oryginał podpisanej umowy o finansowanie grantu z instytucją finansującą wraz z wnioskiem grantowym, Kierownik grantu przekazuje w wersji papierowej do Działu księgowości (pokój nr 610, p. VI) oraz Działu kadr i płac (pokój nr 608, p. VI ) lub w wersji elektronicznej na adres e-mail: ksiegowosc@vizja.pl oraz kadry@vizja.pl w ciągu 3 dni roboczych od dnia jej podpisania.
-
Za merytoryczną realizację zadań oraz racjonalne, gospodarne i zgodne z kosztorysem i umową, wykorzystanie przyznanych środków i bieżącą analizę wydatków odpowiada Kierownik grantu.
-
Nadzór nad realizacją grantu, w tym monitorowanie postępów, prawidłowego wydatkowania środków, sprawuje Kierownik grantu.
-
Kierownik grantu zobowiązany jest do wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z podpisanej umowy grantowej, w szczególności do składania sprawozdań do instytucji finansującej w formie i terminach określonych w umowie na przyznanie grantu.
-
Kierownik grantu ponosi wydatki zgodnie z zatwierdzonym kosztorysem oraz zgodnie z informacją ogólną dotyczącą przeprowadzania Zapytania ofertowego. Informacja ogólna stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
-
Kierownik grantu/projektu przygotowuje i przeprowadza Zapytanie ofertowe zgodnie z treścią Załącznika nr 2, nie naruszając warunków uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a także preferowania określonego wykonawcy. Kierownik grantu/projektu kompletuje dokumentację powstałą w wyniku prowadzonego postępowania (treść zapytania ofertowego, udokumentowanie upublicznienia zapytania, złożone oferty itp.), następnie dokonuje oceny ofert, wyłania wykonawcę, przygotowuje protokół z oceny ofert oraz upublicznia wynik postępowania.
-
Oryginały dokumentacji powstałej w wyniku opublikowania Zapytania ofertowego w ramach grantów, tj. zapytania ofertowe wraz z całą dokumentacją, wzór opublikowanego zapytania ofertowego, złożone oferty, protokół z oceny ofert i inne dokumenty, które powstały w wyniku upublicznienia zapytania ofertowego, Kierownik grantu przekazuje do Specjalisty ds. rozliczeń grantów (pokój nr 615, p. VI). 15. Kierownik grantu zawiera umowę (o współpracy/zlecenia) z podwykonawcą/zleceniobiorcą zewnętrznym na realizację poszczególnych zadań grantowych i przekazuje ją do pokoju nr 615, p. VI w ciągu 3 dni roboczych licząc od momentu podpisania.
- Kierownik grantu zawiera umowę (o współpracy/zlecenia) z podwykonawcą/zleceniobiorcą zewnętrznym na realizację poszczególnych zadań grantowych i przekazuje ją do pokoju nr 615, p. VI w ciągu 3 dni roboczych licząc od momentu podpisania.
- Prawidłowe wykonanie umowy, o której powyżej, potwierdzane jest podpisanym przez Kierownika grantu oraz Wykonawcę protokołem zdawczo-odbiorczym, stanowiącym podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury/rachunku.
- Kierownik grantu przekazuje protokół zdawczo-odbiorczy oraz prawidłowo wystawioną fakturę/rachunek za wykonanie działań w grancie wraz z opisem księgowym w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia otrzymania faktury/rachunku do Specjalisty ds. rozliczeń grantów (pokój nr 615, p. VI). Faktura/rachunek musi być zatwierdzona przez Kierownika grantu opisem „Sprawdzono pod względem merytorycznym (data i podpis)”. Wzór opisu dokumentu księgowego stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- W przypadku błędnie wystawionej faktury/rachunku, Kierownik grantu po wezwaniu przez pracownika Uczelni zwraca się do Wykonawcy o przesłanie poprawnie wystawionej faktury/rachunku.
- Dane do faktury: Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie, ul. Okopowa 59, 01-043 Warszawa, NIP PL525-22-08-719.
- Osobą do kontaktu w sprawie realizacji grantów ze strony uczelni jest Specjalista ds. rozliczeń grantów (e-mail: granty@vizja.pl, pokój nr 615, p. VI)
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.