Zarządzenie Nr 19/06/2023 
Rektora Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie  
z dnia 26 czerwca 2023 roku 
w sprawie procedury realizacji grantów 
współfinansowanych ze środków zewnętrznych
 

 

Na podstawie §23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) zarządza się, co następuje:  

§ 1. 

  1. Niniejsze zarządzenie ma na celu zapewnienie poprawności dysponowania środkami publicznymi na badania naukowe, usprawnienie obiegu dokumentów oraz szybką identyfikację kosztów przypisanych do zadań realizowanych w ramach grantów badawczych. 

  1. Każdy pracownik badawczo-dydaktyczny (dalej „Wnioskodawca), który planuje złożyć wniosek grantowy, przesyła informację o swoim zamiarze na adres e-mail: granty@vizja.pl w przedmiocie po ogłoszeniu konkursu lub podjęciu takiego zamiaru. Wzór informacji stanowi Załącznik nr 1do  niniejszego zarządzenia. 

  1. Rektor wraz z Prorektorem ds. nauki dokonują oceny wstępnej projektu wniosku o grant i wydają decyzję (pozytywną lub negatywnąw przedmiocie jego złożenia. 

  1. Specjalista ds. rozliczeń grantów prowadzi rejestr złożonych wniosków grantowych. 

  1. Wnioskodawca, który uzyskał decyzję pozytywną w przedmiocie złożenia wniosku grantowego, przesyła gotowy do złożenia wniosek na adres e-mail: granty@vizja.pl w  terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed upływem terminu zamknięcia naboru wniosków do udziału w konkursie. 

  1. Po pozytywnym zatwierdzeniu wniosku grantowego, Prorektor ds. nauki podpisuje wniosek i składa do instytucji finansującej (poprzez ePUAP) i/lub odsyła go Wnioskodawcy do złożenia. 

  1. W przypadku uzyskania finansowania grantu, Wnioskodawca jest zobowiązany przedłożyć umowę (przez siebie podpisaną, o ile jest to wymagane) z instytucją finansującą, Prorektorowi ds. nauki, nie później niż 7 dni roboczych przed upływem terminu do jej złożenia w instytucji finansującej. 

  1. Oryginał podpisanej umowy o finansowanie grantu z instytucją finansującą wraz z wnioskiem grantowym, Kierownik grantu przekazuje w wersji papierowej do Działu księgowości (pokój nr 610, p. VIoraz Działu kadr i płac (pokój nr 608, p. VI lub w wersji elektronicznej na adres e-mail: ksiegowosc@vizja.pl oraz kadry@vizja.pl w ciągu 3 dni roboczych od dnia jej podpisania. 

  1. Za merytoryczną realizację zadań oraz racjonalne, gospodarne i zgodne z kosztorysem i umową, wykorzystanie przyznanych środków i bieżącą analizę wydatków odpowiada Kierownik grantu. 

  1. Nadzór nad realizacją grantu, w tym monitorowanie postępów, prawidłowego wydatkowania środków, sprawuje Kierownik grantu. 

  1. Kierownik grantu zobowiązany jest do wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z podpisanej umowy grantowej, w szczególności do składania sprawozdań do instytucji finansującej w formie i terminach określonych w umowie na przyznanie grantu. 

  1. Kierownik grantu ponosi wydatki zgodnie z zatwierdzonym kosztorysem oraz zgodnie z informacją ogólną dotyczącą przeprowadzania Zapytania ofertowego. Informacja ogólna stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia. 

  1. Kierownik grantu/projektu przygotowuje i przeprowadza Zapytanie ofertowe zgodnie z treścią Załącznika nr 2, nie naruszając warunków uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a także preferowania określonego wykonawcy. Kierownik grantu/projektu kompletuje dokumentację powstałą w wyniku prowadzonego postępowania (treść zapytania ofertowego, udokumentowanie upublicznienia zapytania, złożone oferty itp.), następnie dokonuje oceny ofert, wyłania wykonawcę, przygotowuje protokół z oceny ofert oraz upublicznia wynik postępowania. 

  1. Oryginały dokumentacji powstałej w wyniku opublikowania Zapytania ofertowego w ramach grantów, tj. zapytania ofertowe wraz z całą dokumentacją, wzór opublikowanego zapytania ofertowego, złożone oferty, protokół z oceny ofert i inne dokumenty, które powstały w wyniku upublicznienia zapytania ofertowego, Kierownik grantu przekazuje do Specjalisty ds. rozliczeń grantów (pokój nr 615, p. VI). 15. Kierownik grantu zawiera umowę (o współpracy/zlecenia) z podwykonawcą/zleceniobiorcą zewnętrznym na realizację poszczególnych zadań grantowych i przekazuje ją do pokoju nr 615, p. VI w ciągu 3 dni roboczych licząc od momentu podpisania.

  2. Kierownik grantu zawiera umowę (o współpracy/zlecenia) z podwykonawcą/zleceniobiorcą zewnętrznym na realizację poszczególnych zadań grantowych i przekazuje ją do pokoju nr 615, p. VI w ciągu 3 dni roboczych licząc od momentu podpisania.

  3. Prawidłowe wykonanie umowy, o której powyżej, potwierdzane jest podpisanym przez Kierownika grantu oraz Wykonawcę protokołem zdawczo-odbiorczym, stanowiącym podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury/rachunku.

  4. Kierownik grantu przekazuje protokół zdawczo-odbiorczy oraz prawidłowo wystawioną fakturę/rachunek za wykonanie działań w grancie wraz z opisem księgowym w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia otrzymania faktury/rachunku do Specjalisty ds. rozliczeń grantów (pokój nr 615, p. VI). Faktura/rachunek musi być zatwierdzona przez Kierownika grantu opisem „Sprawdzono pod względem merytorycznym (data i podpis)”. Wzór opisu dokumentu księgowego stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

  5. W przypadku błędnie wystawionej faktury/rachunku, Kierownik grantu po wezwaniu przez pracownika Uczelni zwraca się do Wykonawcy o przesłanie poprawnie wystawionej faktury/rachunku.

  6. Dane do faktury: Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie, ul. Okopowa 59, 01-043 Warszawa, NIP PL525-22-08-719.

  7. Osobą do kontaktu w sprawie realizacji grantów ze strony uczelni jest Specjalista ds. rozliczeń grantów (e-mail: granty@vizja.pl, pokój nr 615, p. VI)

§ 2.

      Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.